Daugavpils
16.vidusskola

Mācību kurss “Radošuma un inovāciju ieviešana mācībās” Barselonā

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu sektora projekts “Skolas izglītības kvalitātes paaugstināšana un pedagogu labā prakse skolēnu caurviju kompetenču attīstībā ” Nr.2019-1-LV01-KA101-060312

 Daugavpils 16.vidusskolas ģeogrāfijas un dabaszinātņu skolotāja Svetlana Rudjko no 4. līdz 9.novembrim apmeklēja mācību kursu “Integrating Creativity and Innovation into Teaching” (“Radošuma un inovāciju ieviešana mācībās”), kas notika Barselonā (Spānijā), par ko arī ieguva sertifikātu. Šis kurss tika izveidots skolotājiem, lai sniegtu iespēju apzināties, kā pielietot jaunrades metodes un inovatīvus lēmumus savā stundā. Mācībās piedalījās skolotāji no 5 valstīm: Dienvidāfrikas, Vācijas, Rumānijas, Igaunijas un Latvijas. Mēs esam guvuši praktisku pieredzi,  kā attīstīt skolēnu mīkstās iemaņas, kritisko un radošo domāšanu, kā lietderīgi izmantot  IKT izglītībā.

Pirmajā dienā notika iepazīšanās un saruna par pamatzināšanām  skolā un mācību stiliem. Katrs dalībnieks ir pastāstījis par sevi, savu pilsētu, skolu, kurā strādā. Kursa vadītājs Alessandro Punto savukārt pastāstīja par Barselonu, Kosta Bravu, Žeronu, Figeresu, Pubolu un citām Katalonijas pilsētām, ieteica, kādus muzejus un vietas vēlams apmeklēt, lai gūtu pilnīgu priekšstatu par reģionu. Iemācījos lietot metro.

Turpmākajā nedēļā, aktīvi darbojoties, mēs apguvām  motivāciju un nopietnu spēli, radošu domāšanu un kartēšanu. Alessandro Punto lasīja lekciju par radošās domāšanas galvenajiem posmiem, uzskaitījām tos: Jautājums – Ziņkārība – Novērošana – Pētījums – Noslēpums un Iedzīvošana. Viņš uzsvēra, ka radošuma ziņā mākslas un drāmas elementus var iekļaut jebkurā skolas priekšmetā. Ieviešot radošumu, skolotājs ir līderis, mentors un koučers, vajag vairāk optimisma un harmonijas, mazāk stresa savā stundā. Dalībnieki iepazinās ar tādām vietnēm kā canva.com, edpuzzle.com, coggle.com, animoto.com, pexels.com un wevideo.com.

Arī strādājām ar vizuāliem avotiem izglītībā. VTS. Mēs meklējām tiešsaistes vizuālos materiālus: Google, You Tube un Wordclouds. Tāpat dalībniekiem bija interesanti uzzināt, kā strādāt ar skaņu programmās: bensound.com, freesound.org. un studytracks. education. Apguvām  pāra un grupas darba pārvaldību, novērtēšanas tipus, portfolio veidošanu un tiešsaistes rīkus. Alessandro lasīja lekciju par Katalonijas kultūras tradīcijām, valodu, nacionālo virtuvi, mūziku (habaneros Katalana), apģērbu (espadrilles), nacionālajām dejām (sardana un flamenko). Kursanti uzzināja, ka Ziemassvētkos pie kataloniešiem nāk nevis Santa Klauss, bet gan draiskais zēns Kagāns. Un, protams,  notika kursantu darba izvērtējums, diskusija par radošajām metodēm Scamper, Life skeels, School innovation corner, Content Creation Cykle-Telling Your story, kā arī sertifikātu izsniegšana.

Noslēgumā bija plaša kultūras programma. Kursu dalībniekiem bija iespēja apskatīt Vidusjūras pērles – Barselonu ar tās gājēju ielu Raļamblu, Kolumbas laukumu, Gotisko kvartālu, Gaudijas namus, Tibido kalnu, Karalisko laukumu, Nacionālo muzeju, Parku – Goeljē muzeju, Sagrada Familja katedrāle…Var uzskaitīt bezgalīgi. Laiks pagāja nemanot. Kursi atbilda savam nosaukumam, bija radoši un noskaņoja uz pozitīvu.

Sagatavoja Svetlana Rudjko,

ģeogrāfijas un dabaszinātņu skolotāja