Daugavpils
16.vidusskola

Projektu nedēļa

No 6. līdz 10. februārim skolā norit projektu nedēļa. Šogad projektu nedēļas tēma ir “Mēs un grāmatu daudzkrāsainā pasaule”. Katra klase izvēlējās savu apakštēmu, taču galvenais uzdevums ir pierādīt bērniem, ka lasīt ir moderni. Skolēni ne tikai paši lasa, bet arī veido savas grāmatas, multfilmas, videofilmas, prezentācijas, dažādas spēles.

 

Projektu nedēļa 2017 (video)

 

Pa projektu nedēļas lappusēm..

 

Pasaka, pasaciņa…

Mūsu klase projektu nedēļas laikā pievērsās pasaku lasīšanai. Sākām mēs ar teorijas jautājumiem, piemēram, kas ir pasaka, kādi ir to veidi. Lai skolēnus ieinteresētu, tika izspēlētas virtuālās spēles par pasakām, kuras izveidoja direktores vietniece R. Urbanoviča.

Pēc tam mēs lasījām un analizējām pasakas par dzīvniekiem, brīnumu pasakas, literārās pasakas.

Viena diena tika veltīta pasaku sacerēšanai, kad mēs varējām fantazēt pēc sirds patikas. Lai šis uzdevums neliktos tik grūts, tika izmantota “Pasaku stāstīšanas rulete”. Vēl zīmējām komiksus, kas atviegloja pasaku uztveri un palīdzēja stāstīt.

6.A klase

Grāmata “Mūsu pilsēta”

Mūsu klase projektu nedēļas laikā nolēma izveidot grāmatu ar nosaukumu “Mūsu pilsēta”. Šajā grāmatā aprakstījām visinteresantākās Daugavpils vietas: Dinaburgas cietoksni, Rīgas ielu, dažus mūsu pilsētas pieminekļus. Novadpētniecības un mākslas muzejā iepazināmies ar Daugavpils vēsturi. Ceram, ka šī grāmata palīdzēs arī citiem skolēniem labāk iepazīt savu pilsētu.

4.C klase

Mūsu klases grāmata

Mēs mācāmies 9. klasē, un jau pavisam drīz mums skanēs pēdējais zvans. Mēs nolēmām izveidot grāmatu par kopā pavadītajiem deviņiem skolas gadiem. Te apkopotas mūsu atmiņas par pirmo skolas dienu, pirmajiem skolotājiem, pasākumiem un svētkiem, kuros bijām visi kopā.

Neparastākais bija tas, ka mēs ne tikai veidojām grāmatas saturu, bet arī pašu grāmatu. Jā, jā…  mēs paši izgatavojām papīru, uz kura rakstījām.

9.A klase

Iepazīstam Imanta Ziedoņa pasaku pasauli

Šīs nedēļas laikā mēs iepazināmies ar Imanta Ziedoņa “Krāsainajām pasakām”. Katra nedēļas diena bija veltīta kādai krāsai. Mēs ne tikai lasījām pasakas, tās ilustrējām, veidojām aplikācijas, bet arī ģērbāmies šīs krāsas apģērbā. Ceturtdiena bija “Zilās pasakas” diena, un mēs devāmies uz bērnu zinātkāres centru “Zili brīnumi”. Tur tiešām redzējām zilus brīnumus.

Mēs nepaspējām izlasīt visas pasakas, taču esam ļoti ieinteresēti lasīt tās patstāvīgi.

2.B klase

Dainu tēvs Krišjānis Barons

Šajā projektu nedēļā mēs izvēlējāmies iepazīties ar Krišjāni Baronu un latvju dainām. Tie ir nešķirami jēdzieni.

Domājot par Krišjāni Baronu, prātā nāk biezie ”Latvju dainu” sējumi, Jāņa Jaunsudrabiņa zīmētais ”Barontēva dziesmu kamols” un fotoattēls ”Barons pie dainu skapīša”.

Savācot, sakārtojot un izdodot latviešu tautasdziesmas, Krišjānis Barons ir veicis tādu darbu, ar kuru pamatoti varētu lepoties ikviena tauta pasaulē. Jāpievienojas Jāņa Sudrabkalna vērtējumam, ka Krišjānis Barons ”glābdams dainu nemirstību, pats kļuvis nemirstīgs”.

9.B klase

Kā rakstīt zinātniski pētniecisko darbu?

Šo jautājumu uzdod daudzi vidusskolēni, tāpēc mēs nolēmām izveidot rokasgrāmatu tiem, kam jāraksta ZPD. Šajā rokasgrāmatā jūs varēsiet uzzināt par to, kā izvēlēties tēmu, kā pareizi formulēt tēmu, kāda ir ZPD tapšanas gaita,  kādas ir ZPD sadaļas, darba tehniskais noformējums. Sniegta informācija par ZPD prasībām dažādās jomās, kā prezentēt savu darbu. Ceram, ka grāmata būs jums noderīga!

10.klase

 

Grāmata – visa pamats

Projekta laikā mēs iepazināmies ar grāmatas tapšanas vēsturi, apmeklējām Bērnu bibliotēku “Zīlīte”, Latgales Centrālo bibliotēku, aktīvi piedalījāmies konkursā “Pasaciņa” (ķēdes lasīšana, pāru lasīšana), veidojām savas multfilmas pēc pasakām (ilustrācijas), minējām mīklas un secinājām, ka dzīvē vajag gudru ziņu. Grāmata ir visa pamats katra skolēna dzīvē.

2.C un 3.C klase

 

Latviešu tautas tērpu grāmata

Projektu nedēļā mēs šķirstījām latviešu tautas tērpu grāmatu. Apmeklējot Latviešu kultūras centrā nesen atklāto izstādi “Latvijas novadu tautas tērpi”, mēs iepazināmies ar tautastērpu vēsturi, izgatavošanas noslēpumiem un arī ar dažādiem rakstiem. Mēs arī izveidojām savu izstādi un aicinām visus skolēnus apmeklēt to! Laipni gaidām!

4.A klase

Latviešu pasaku varoņu kalendārs

Latviešu rakstniekiem ir daudz brīnišķīgu pasaku. Mēs lasījām Imanta Ziedoņa “Krāsainās pasakas”, Annas Sakses “Pasakas par ziediem”, Žaņa Grīvas “Pasaku par Diegabiksi”, Margaritas Stārastes “Zīļuku” un “Ziemas pasaku” u.c. Šīs pasakas ir ne tikai interesantas, bet arī brīnišķīgi ilustrētas. Mēs nolēmām izveidot pasaku kalendāru, kurā piedāvājam savas ilustrācijas. Katrs mēnesis kalendārā ir veltīts kādam pasaku varonim. 

2.A klase

 

Palīdzi citiem, un citi palīdzēs tev

Arī projektu nedēļas laika nedrīkst aizmirst par atbalstu pozitīvai uzvedībai (APU). Mēs veidojām filmas, kurās uzskatāmi parādījām, kā nedrīkst uzvesties un kāda ir laba un pareiza uzvedība. Esiet savstarpēji laipni! Palīdziet citiem, tad arī citi palīdzēs jums!

7.B klase

Sporto ar smaidu!

Ir pierādīts, ka tikai ar prieku sportojot, būs rezultāts. Mēs  no mīklām, rēbusiem un sakāmvārdiem izveidojām saistošu “Sporta ābeci”. Bet pats galvenais – ar burtu F novadījām flashmob (zibakciju) ar hantelēm un izpildījām pietupienus.

7.B klase

 

Latgalieša CV

Mēs dzīvojam Latgalē, bet vai mēs visu zinām par šo novadu? Izrādās, ka:

  • Zilo ezeru zemē ir 972 ezeri.
  • Latgales tautas tērpam ir divi varianti: Ziemeļlatgales un Dienvidlatgales tautas tērps.
  • Viens no Latgales keramikas veidiem ir melnā glazētā keramika.
  • Dziesma “Skaidra volūda” ar Annas Rancānes vārdiem kļuvusi par neoficiālo Latgales himnu.

5.A klase

 

Veidojam elektronisko grāmatu!

Mūsu klase piedalās starptautiskos projektos: “Bio symbolism – its  fun!” un  “Oh, triangle, you are so beautiful!”. Mēs programmā LearningApps.org veidojām dažādas ģeogrāfiskas un matemātiskas spēles, kuras palīdz apgūt šos mācību priekšmetus un paplašināt redzesloku – “Kurš grib kļūt par miljonāru?”, “Atrodi pāri!”, ģeogrāfiskas un matemātiskas puzles, “Atrodi izlaisto burtu!” Rakstījām pasaku par trijstūriem, veidojam prezentācijas, risinājām matemātikas uzdevumus, uzzinājām par projekta partneru valstu dabu un kultūru. Skype novadījām konferenci angļu valodā ar projekta partneriem no Ukrainas, kurā risinājām matemātikas uzdevumus un stāstījām par sevi. Sākām veidot elektronisko grāmatu.

8.A klase

 

Kas visu izteic bez mēles?

 

Kas visu izteic bez mēles?

Man saka: tā grāmata,

Ar viņu labākās spēles

Un mīļākā saruna.

(Rainis)

Mēs uzzinājām, kā radās pirmā grāmata, izpētījām grāmatu un lasīšanas nozīmi cilvēka dzīvē, ilustrējām mīļāko grāmatu, iejutāmies varoņu lomās. Vēl mēs pārbaudījām savas zināšanas par autoriem un mīļākajiem pasaku varoņiem viktorīnā “Uzmini nu!”. Sastādījām rēbusus un krustvārdu mīklas.

5.C klase

 

Veidojam buktreilerus!

Mēs uzzinājām, ka buktreileris ir videoreklāma par kādu grāmatu. Projektu nedēļas laikā izmēģinājām dažādas lomas – režisors, scenārija autors, montāžists, kinooperators. Mēs rakstījām scenāriju video filmai par savu mīļāko grāmatu, veidojām montāžu, izvēlējāmies ilustrācijas. Šis darbs bija ļoti aizraujošs un interesants.

7.A klase

 

Projektu nedēļas pēdējā lappuse

10. februārī skolā notika projektu nedēļas izvērtējums. Katra klase prezentēja savu nedēļas laika paveikto. Tā kā šajā gadā tēma bija “Mēs un grāmatu daudzkrāsainā pasaule”, tika izlasīts simtiem grāmatu, veidotas savas grāmatas, zīmētas ilustrācijas, plakāti, veidotas filmas un prezentācijas. Savu uzstāšanos skolēni papildināja ar dejām un dziesmām.

Tika īstenoti arī trīs starptautiski projekti.

Dienas beigās visi bija apmierināti ar paveikto darbu.

Lai šajā nedēļā sāktais kļūst par ierosmi paņemt no plaukta kādu grāmatu un to izlasīt! Grāmatas gaida jūs, jo atcerieties, ka bez laba lasītāja nav grāmatas!

 

Projektu nedēļas izvērtējums

Frānsiss Bēkons ir teicis “Grāmatas – domu laivas, kas peld laika viļņos un saudzīgi nes savu dārgo kravu no paaudzes uz paaudzi”. Skolā beigusies projektu nedēļa, kuras tēma šogad bija “Mēs un grāmatu daudzkrāsainā pasaule”. Skolēni aktīvi un radoši strādājot, guva jaunas zināšanas, attīstīja pētnieciskās prasmes un valodas kompetenci. 10. un 11. klases skolēni mācījās rakstīt un prezentēt zinātniski pētnieciskos darbus. Projektu nedēļa – tas ir impulss skolēnu radošo spēju attīstīšanai.

 

Klašu izvēlētās projektu apakštēmas bija daudzveidīgas :

“Mana klases pasaka” (3.A klase)

“Mūsu skolas dzīves grāmata” (9.A klase)

„Grāmata par Daugavpils interesantākajām vietām” (4.C klase)

„Latgales CV” (5.A klase)

„Latviešu folkloras mantojums” (9.B klase)

„Latvju rakstus lasot…” (4.A klase)

„Kā rakstīt zinātniski pētniecisko darbu” (10. klase)

„Sporta ABC” (7.B klase)

„Cik labi ir lasīt!” (5.B klase)

„ASV un Lielbritānijas kultūra” (6.A klase)

„BIO symbolism – it`s fun!” (8.A klase)

„Oh, triangle, you are so beautiful!” (8.A klase)

 

Projektu norises gaita, prezentācijas, projektu vadītāju un skolēnu vērtējumi liecina, ka projektu nedēļai izvirzītie mērķi un uzdevumi ir sasniegti: tika attīstītas skolēnu radošās spējas un pētnieciskās prasmes, tika veicināta pozitīva attieksme pret latviešu un ārzemju literatūras lasīšanu, attīstījās prasme iegūt vajadzīgo informāciju, to apkopot un sistematizēt, veidojās pozitīva attieksme pret zinātniski pētniecisko darbu rakstīšanu, tika veicināta prasme strādāt komandā.

Projektu nedēļas laikā varēja darboties dažādās grupās un izmantot daudzveidīgu aktivitāšu iespējas – iepazīties ar pilsētas un republikas objektiem; satikt un iepazīt daudzas interesantas personības; iesaistīties dažādās sportiskās un izzinošās aktivitātēs; kā arī Eiropas Savienības projekta eTwinning (Erasmus+) darbā.

Paldies skolēniem un projektu vadītājiem, žūrijas komisijas locekļiem par paveikto darbu!

Izvērtējumā 2.- 4. klašu grupā par labākajiem ir atzīti 2.A,2.B, 3.B, 4.A  kl. projekti

5.-7. klašu grupā – 5.A, 6.B, 7.A kl. projekti 

8.-12. klašu grupā – 8.A, 8.B, 9.A kl. projekti 

  Direktores vietniece Z. Rodčenko