Daugavpils
16.vidusskola

Erasmus+ projekta “Kā saskarsme sociālajos tīklos ietekmē mūs?” dalībnieku tikšanās Horvātijā

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) skolu apmaiņas partnerību projekts “Kā saskarsme sociālajos tīklos ietekmē mūs? ARE WE REALLY SOCIAL WITH SOCIAL MEDIA?” Nr.2019-1-TR01-KA229-074760_3.

  1. gada pavasarī Erasmus+ projekta “Kā saskarsme sociālajos tīklos ietekmē mūs? ARE WE REALLY SOCIAL WITH SOCIAL MEDIA?” ietvaros notika projekta dalībnieku tikšanās Zagrebā (Horvātijā), kurā piedalījās partneri no Turcijas, Latvijas, Polijas, Igaunijas un Horvātijas. Mobilitāte notika skolotāju digitālo kompetenču uzlabošanas kontekstā. Daugavpils 16. vidusskolu pārstāvēja angļu valodas skolotājas Ž.Špoģe, V.Mikuļina un ģeogrāfijas skolotāja S.Rudjko.

Pirmajā dienā horvātu komanda novadīja ekskursiju pa Zagrebas XI ģimnāziju, kuras laikā dalībniekiem bija iespēja apmeklēt dažādas klases un STEM laboratorijas, komunicēt ar skolotājiem un skolēniem. Turpinājumā dalībnieki noskatījās divas prezentācijas, pēc kurām aktīvi iesaistījās diskusijā par tēmu. Psiholoģijas maģistrs Mr. Josip Razum uzstājās ar tēmu “Spēļu efektu izpēte: iespējamie ceļi virzībai uz priekšu”. Savukārt 3. kursa audzēkņi pastāstīja par Horvātijā izmantotajām mācību platformām un skolvadības sistēmu e-Dnevnik. Pēc tam visas komandas apmeklēja Izirušu attiecību muzeju (Museum of Brocken Relationships), kura ekspozīcijā visi eksponāti ir lietas, kas stāsta mīlestības stāstus, un piedalījās apskates ekskursijā pa pilsētu. Jāpiemin, ka Zagrebā vēsturiski ir divas daļas – Augšpilsēta (Gornji Grad) un Lejas pilsēta (Donji Grad) –, kuras savieno funikulieris.

Turpmākajās dienās mobilitātes dalībnieki aktīvi darbojās. Viņi apmeklēja semināru par didaktisko spēļu izmantošanu mācību procesā, iedziļinoties šīs mācību metodes īstenošanas principos. Pēc teorētisko zināšanu aktualizēšanas un viedokļu apmaiņas, dalībnieki vēroja  mācību stundu, kurā tika pielietota šī metode. Spēļu izmantošana mācību procesā padara to interesantāku, saistošāku skolēniem, paaugstinot viņu mācīšanās motivāciju.

Piedaloties dažādās aktivitātēs un apmeklējot kultūrvēsturiskās vietas, komandas iepazina Horvātijas kultūru un tradīcijas. Interesants un izzinošs bija Zagrebas Pilsētas muzeja apmeklējums.  Muzeja ēka reiz bija nabadzīgo Klēru klosteris un pati par sevi ir vēsturisks piemineklis. Tā ekspozīcija parāda Zagrebas dzīvi dažādos aspektos: politikas, baznīcas, vēstures, ekonomikas, pilsētplānošanas un arhitektūras, mākslas un literatūras vēstures un ikdienas dzīves. Mobilitātes dalībnieki apmeklēja vēsturisko Hušnjakovo vietu, Krapinas neandertāliešu muzeju un gleznainu Trakoščanas pili. Brīnišķīgs piedzīvojums bija Ziemeļhorvātijas pērles Varaždinas apmeklējums. Tā ir senā valsts galvaspilsēta, kas ir slavena ar vēsturisko centru baroka stilā, mājīgiem laukumiem un burvīgām senām ielām.

Kopumā projekta 5. mobilitāte tika veiksmīgi īstenota. Tika padziļināta izpratne par tiešsaistes platformu lietošanas negatīvajām sekām, apgūta un lietota didaktisko spēļu metode izglītībā, iegūta informācija par projekta īstenošanas darbību un monitoringu. Dalībnieki pārrunāja plānotos pasākumus, kas tiks īstenoti pēdējās mobilitātes laikā. Darbs pie projekta turpinās, nākamā tikšanās ar projekta partneriem  tiek plānota maijā Latvijā.

 Sagatavoja projekta koordinatore Ž.Špoģe